Jemmon Foe


zondagavondbussen
november 5, 2007, 3:38 am
Filed under: Uncategorized

Net als Herfstemeid ben ik het ermee eens dat oude mensen maar eens twee keer moeten nadenken voor ze de zondagavond tussen 8 en 11 een bus nemen.  Nu, van mij mogen ze een bus nemen,  maar dan moeten ze weten dat ze net als de studenten zullen behandeld worden: opeengepropt worden tussen veel te veel mensen met veel te dikke valiezen, moeten rechtstaan zonder iets om vast te houden, en af en toe eens achtergelaten worden op het perron omdat de bus volzit.  Ze moeten maar slim genoeg zijn om op te stappen aan het station en niet het Foch, en te staan just waar de bus stopt.

Nee, ik erger mij aan iets anders.  Ik ben een van die slimme mensen die altijd zo gaat staan dat de deuren van de bus voor mijn neus openen, en ik heb dus meestal zitplaats.  Dan prop ik mijn laptop en mijn veel te zware valies op mijn schoot zodat er toch nog iemand op het stoeltje naast mij kan zitten, zodanig dat die veel te veel mensen op het perron ook mee met deze bus zouden kunnen gaan.  Maar dan zijn er van die mensen die hun valies in het midden van de gang zetten, zodat daar niemand meer doorkan, of mensen die gewoon stoeltjes openlaten.  Alle, hoe stoem is da nie!  En die buschauffeur maar roepen van “doorschuiven mensen”, maar die kan ook niet tot vanachteren komen om ze eens een goeie duw te geven.  En dan kijkt ge door het raam, en ziet ge een hele hoop studenten staan met zo een zielige blik van “iIk wil ook mee!”.  En ge kunt niets doen.  Frustrerend gewoon.

2 reacties so far
Plaats een reactie

Oh allemaal niet zo erg :) Volgende keer zullen die trage studenten ook wel knokken voor een plekje. Of zoals ik deed, een latere bus/trein nemen en nog gezellig iets gaan drinken met vrienden voordien ;)

Reactie door Imke Dielen

Herkenbaar! Alleen al daarvoor ben ik blij dat ik ondertussen zelf in het centrum woon!

Hoewel, Imke haar manier is ook wel aan te raden!

Reactie door MetalArend




Geef een reactie

