Jemmon Foe


Staking
december 15, 2007, 5:57 pm
Filed under: persoonlijk

Net die avond waar je keigraag naar huis wil is er natuurlijk staking.  Omdat ik het totaal niet zag zitten om mijn spullen te pakken, helemaal naar het station te reizen, om daar dan misschien 2 uur in de kou te staan, heb ik maar besloten om te wachten tot de bui over is, en morgenvroeg naar huis gaan.

Staken is een goed recht van de arbeiders, en ik snap ook wel dat ze het willen gebruiken, maar het is nu precies te pas en te onpas.  Zeker de werknemers van de NMBS moeten in mijn ogen wat origineler worden om hun werkgever onder druk te zetten dan te grijpen naar het gemakkelijkste: staken.  Want het is niet moeilijk: je kan de hele dag op uw lui gat zitten, de werkgever leidt er enorm onder, en je krijgt ook nog eens massas persbelangstelling en commentaar van de reizigers.  Maar ondertussen vergeten ze wel al die duizenden mensen die in de kou staan te wachten op de trein omdat ze hun lief/ouders/werkgever willen zien.  En geloof me, die mensen zijn niet content.  Ik denk zelf dat, als je ontevredenheid zou kunnen optellen, dat ze meer ontevredenheid kweken dan dat ze er ongedaan maken met de resultaten van hun staking.

Dus boodschap aan de vakbonden: Wees origineler!!!  Hang spandoeken aan alle treinen, deel flyers uit, weiger kaartjes te verkopen, ideeën genoeg, waarom doet ge het dan niet!
En als je dan toch nog persé wilt staken, zeg dan duidelijk op voorhand welke treinen gaan wegvallen en welke niet, dat de reiziger op voorhand weet waar hij aan toe is.   Dank u.  Nee, géén dank u, want ik ben eigenlijk heel kwaad.  Tis maar dat je het weet!

1 reactie so far
Plaats een reactie

Ik heb dit weekend ook miserie verkocht met die staking. Idd vakbonden, wees origineler, laat iedereen gratis rijden ofzo!

Reactie door Mths




Geef een reactie

