Jemmon Foe


kerstmisgevoelens
december 24, 2007, 6:40 pm
Filed under: Uncategorized

De kerstperiode komt er weer aan.  De kou zorgt voor witte boompjes en bevroren vijvertjes, iedereen komt op hetzelfde idee als ik om in het laatste weekend cadeau’s te gaan zoeken, en goeie doelen halen weer fantastisch veel geld op.

De kerstperiode is normaal ook een periode van familiegevoel, maar dat zal dit jaar toch in mindere mate moeten.  Want de helft van de familie zit momenteel in Chili voor de trouw van mijn nicht met een Chileen, en daarbij is mijn mama.  Dus waar mama normaal van kerstavond een gezellige avond met het gezin maakte, zal het gewoon een avondje tv-kijken/blokken worden.  Waar dat we normaal met kerstmis met bijna heel de familie amper in een huis passen, zullen we dit jaar met bijna 10 mensen minder zijn.  En das natuurlijk niet leuk.

Het is de eerste keer dat mama zo lang wegblijft (2 weken en een half) en het feit dat mijn zus en ik vooral op kot zullen studeren, zal het huishouden vallen op mijn zus van 14, mijn broer van 12 en mijn papa die nog geen ei kan bakken.  Da beloofd :)   En hoewel het al vaker is gebeurd dat ik mijn mama langer dan 2 weken niet heb gezien, nu heb ik het gevoel dat ik haar toch extra zal missen.  Kerstmis zeker?

2 reacties so far
Plaats een reactie

als je je eenzaam voelt in leuven dan mag je altijd langskomen voor een theetje op mijn kot!

Reactie door kally

ook ik stel mijn gezelschap beschikbaar :-)
En de mama mist u minstens even hard, en dan is ’t keileuk als ge ze binnenkort terugziet!!

Reactie door drs




Geef een reactie

