Jemmon Foe


Deredactie.be
januari 7, 2008, 4:29 pm
Filed under: Uncategorized

Vrtnieuws.net is dood.  Deredactie.be leeft.  Al hoop ik dat die laatste nog veel zal groeien en evolueren.

Toen ik er de eerste keer naar keek kwam ik bijna slecht van de kleuren.  Oranje, paars, groen, blauw, allemaal gecombineerd.  Walgelijk.  De videobalk bovenaan is wel cool gevonden, maar bevat enkel nietszeggende filmpjes.  En doordat die balk er is, moet ik telkens een beetje naar beneden scrollen om de inhoud (en het filmpje) op bepaalde pagina’s goed te zien.  De updates aan de linkerkant zijn wel cool, zo ziet ge welke artikels aangepast zijn, kan handig zijn om te weten hoe oud bepaald nieuws is.  Maar anderzijds is die balk totaal niet overzichtelijk, zie je amper over welk soort artikel dat het gaat.

In de filmpjes zitten ook nog fouten, zo vond ik dit filmpje bij West-Vlaanderen, een reportage over 1 en 2 eurocentjes die afgeschaft werden in Waregem als proefproject.    De hele reportage is in het frans, zelfs de (waarschijnlijk Nederlandse) commentaren zijn vertaald door de voice-over.  Op het einde van het filmpje zie je zo’n 10 seconden zwart, en dan begint het filmpje precies opnieuw, en dan hoor je “merde”, keigrappig.  Ik heb geen problemen met frans e, maar als je een nederlandstalige nieuwssite maakt, maak die dan ook nederlanstalig.  Ik ben zeker dat er ook een vlaamse reportage bestaat over hetzelfde proefproject.

Bij de mediatheek staan er precies enkel filmpjes, terwijl ik zo graag keek naar al die fotoreeksen, zeker de “foto van de dag” enzo.  Ik mis ook een duidelijke balk bovenaan met de grote onderverdelingen van de site (sport, regionaal, mediatheek,…)

Kortom: deze nieuwe site kan mij helemaal niet bekoren.  Het ziet er flashier uit, maar ik had het meer voor de sobere en duidelijke uitstraling van vrtnieuws.net.

Zie ook Stew.be

4 reacties so far
Plaats een reactie

Heerlijk, die “merde” :)

Reactie door Ewoud

Die merde is hilarisch :D

Reactie door Lime

Idd een heel lelijke site. Het nieuwe decor is in ieder geval wel geslaagd.

Reactie door werkmens

[…] toch echt wel oerlelijk, maar het excuus is al ontmaskerd. Andere reacties zijn te vinden bij Yab, Jemmon foe, Askatasuna en tal van […]

Pingback door Oerlelijk « Werkmens




Geef een reactie

