Jemmon Foe


Facebook
januari 8, 2008, 12:49 pm
Filed under: internet

Ja, ook ik heb toegegeven aan de sociale druk, en een facebook-account aangemaakt. Eerst en vooral was ik verbaasd over hoeveel mensen daar een account hebben die ik ken, echt zotjes veel. Met eens een namiddagje doorklikken en vriendjes van vriendjes bekijken heb ik mensen tegengekomen waar ik al jaren niets meer van gehoord had, en die nu plots op facebook staan. Of mensen die ik ken, die dan mensen kennen die ik ook ken via een totaal andere weg, nog eens een bewijs dat de wereld klein is.

Ik vind dat de mogelijkheden van Facebook beperkt zijn. Ja, je kan mensen toevoegen aan je vriendjeslijst, maar je zal dat niet doen als je ze niet kent, dus je gaat niet direct nieuwe mensen leren kennen. Maar om contact te blijven houden, of om eens te chekken van “hoe is het nog met die persoon”, is de informatie in het profiel dan ook weer ontoereikend.

De applicaties die je kan toevoegen zijn wel leuk, maar ik vind het enorm vervelend dat je telkens vriendjes moet uitnodigen om de resultaten van je testjes te zien, of om spelletjes te mogen spelen. Kan ik niet gewoon iets doen, en die andere mensen met rust laten?

Ik zou ook nog een paar verbeteringen willen zien aan Facebook, maar ik heb nog nergens een emailadres gevonden waarheen ik ze kan mailen.
Zo heb je in het begin als je een account aanmaakt op je voorpagina een applicatie met fototjes van mensen die je mss wel zou kunnen kennen (vriendjes van vriendjes dus) en die kan je dan gemakkelijk toevoegen. Maar na een paar keer inloggen, is die applicatie verdwenen! Ik zou die graag op een vaste plaats onder de tab vriendjes zien.
Ook: iedereen specifieert hoe hij zijn vriendjes kent, maar dat kan je achteraf precies nergens meer bekijken. Ik zou graag zien, als ik de vriendjes van mijn vriendjes bekijk, hoe dat zij mijn vriendjes kennen.

Conclusie: facebook is een tof gadget om mee te prutsen tijdens de examens, maar ik vrees dat het daarna snel in de vergetelheid zal duiken.

5 reacties so far
Plaats een reactie

“Ik zou graag zien, als ik de vriendjes van mijn vriendjes bekijk, hoe dat zij mijn vriendjes kennen.”

Dat kan toch?

Reactie door priegelaar

@ priegelaar, ja, maar via een omweg: vroeger stond dat er altijd automatisch onder geschreven.

@ Jemmon Foe: Je moet bij ‘vrienden’ op het kleine vierkantje klikken dat je rechts naast de naam ziet staan, dan verschijnt de volledige ‘fiche’ en kan je zien hoe iedereen elkaar kent.
En je mag mij altijd lastig vallen met die doorstuurdingen, als je iemand moet uitnodigen. Zit er niet mee in om dat weg te klikken :) En als ik dat ook bij jou mag doen natuurlijk ;)

Reactie door Lime

Tuurlijk moogt gij dat ook altijd bij mij doen. Ik klik bijna standaard alle requests weg, just diegene die me leuk lijken blijven staan.

Reactie door Lucie

O Lucie, trendhoer! :-)

Reactie door Pelle

Komaan Pelle, tis nog zo leuk :)

Nee, gelijk ge zegt. Tof om mee te prullen en uw tijd te verdoen, maar waarschijnlijk geen blijver.

Reactie door werkmens




Geef een reactie

