Jemmon Foe


Het schoonheidsideaal
januari 14, 2008, 1:48 am
Filed under: persoonlijk

Met al de goeie voornemens die iedereen heeft voor het nieuwe jaar komt het gespreksonderwerp ‘gewicht’ wel eens bovendrijven. En iedere keer verschiet praktisch iedereen van hoeveel ik weeg. Ze schatten het altijd veel minder dan dat ik werkelijk weeg, misschien omdat ik zo groot ben (1,83m). Dat is een complement voor mij, super, maar toch krijg ik iedere keer spontaan weer de neiging om aan een dieet te beginnen. Het is stom, want ik ben helemaal niet te dik, mijn BMI is in orde en ik ben gelukkig met mijn lichaam zoals het is. Maar met het schoonheidsideaal van heden ten dage kunt ge precies niet mager genoeg zijn. Zo ken ik verschillende vrienden en vriendinnen die in mijn ogen zeker niet te dik zijn, maar die nu gaan beginnen met een dieet of meer zullen gaan sporten. Of ze het ook effectief gaan doen is een andere zaak, maar ik wil dus eventjes zeggen: Mensen, wees blij met wat je hebt! Ga sporten omdat je in ademnood zit als je de trap opgaat, maar niet om gewicht te verliezen. Eet meer groenten en fruit in plaats van een maaltijd te schrappen, en steek minimum evenveel moeite in je zelfbeeld als in je goeie voornemens, en dan komt alles wel in orde.

 PS: nee, je moet niet hengelen naar mijn gewicht, ik zal het je niet vertellen, maar als je weet dat mijn BMI tussen 20 en 25 ligt, zou je toch al een idee moeten hebben.

3 reacties so far
Plaats een reactie

Gisteren was er op de Waalse TV een reportage over ‘des admirateurs de la graisse’ die we met weerzin, wansmaak en veel doorzettingsvermogen hebben uitgekeken.
Het voornemen van die vrouwen was om nog meer aan te komen, omdat hunne vent dat graag had.
Vreemd toch…

Reactie door Pelle

Ik heb ook al zoiets gezien van in Amerika. Dat is er dan ook weer volledig over.

Reactie door Lucie

Eik, (daar is vorig jaar is iets van op bbc geweest en ik herinner het mij nog levendig)
Goed er zijn er ook die gaan sporten niet speciaal voor hun gewicht (dat ook ergens tussen de 20 en de 25 op BMI steekt) maar wel omdat ze best wel eens een beetje fitter mogen zijn in plaats van dood te vallen als ze naar het derde verdiep op hun kot moeten … :) dus niet veralgemenen hè

Reactie door kally




Geef een reactie

