Jemmon Foe


rozebrilblogweek
januari 25, 2008, 2:47 pm
Filed under: Blogroll, internet, persoonlijk

Je hebt ze waarschijnlijk al gezien, de lelijke roze banners van de rozebrilblogweek. Ik weet niet van wie het initiatief uitgaat en ik zie er ook het nut niet van in. Een blog is meestal iets persoonlijk, je schrijft erop wat je wil, en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die deze week minder kritisch geschreven hebben omdat het rozeweek was. Lanceer dan veel liever een hype binnen de blogwereld waarbij iedereen aangespoord wordt om een of ander goed doel eventjes in het daglicht te plaatsen, wat meer reclame en dus misschien iets meer sponsering betekent voor die goeie doelen. Het idee was goed bedoeld, maar naast meer hits op de desbetreffende blog zal het niet veel interessants opgeleverd hebben.

Tot zover mijn puntje kritiek op mijn anders meestal wel positieve blog. En om met een positieve noot te eindigen: reeds 2 examens positief afgelegd, nog eentje te gaan!

 edit: blijkbaar is het initiatief afkomstig van Menck, en aan het aantal positieve reacties eronder te zien zijn blijkbaar wel veel mensen er enthousiast over.  Na effe heel rap scrollen zag ik er wel geen grote namen bij staan.  Ik heb maar geen trackback geplaatst, omdat ik het enthousiasme niet wil temperen, maar vooral omdat ik niet weet hoe je deftige trackbacks plaatst :)

7 reacties so far
Plaats een reactie

Ik snap niet echt dat je negatief kan zijn over dit initiatief. Ik plaats die (inderdaad niet echt mooie) banner nergens, maar ik vind het wel heel sympathiek: een ‘hey jong, zaagt is ni’ aan de maatschappij om ze even terug wat rechter te trekken vind ik wel sympathiek.
Soms mogen we ook eens aan onszelf denken. “Een betere wereld begint bij jezelf”, zij James Bond Zonder Naam vroeger wel eens. :)

Reactie door Pelle

Tiens, bestaat er zoiets als ‘grote namen’ in de blogosfeer?
Die banners zijn van mijn hand. Lelijkheid valt dus wel degelijk op. Opzet geslaagd. ;-)

Reactie door Menck

Ja waarom zou je de aandacht niet mogen trekken met een roze bril blogweek? Iedereen zijn gedacht natuurlijk, maar heel veel mensen vinden het wel een goed idee. Zoals ik bvb. (kleine naam)

Reactie door zeezicht

Ai ai Lucie, wa zegt ge nu toch :P

Ik vind het ook wel een mooi initiatief. Als er iets is wat we hier in België maar niet geleerd krijgen, is dat we het hier *goed* hebben..

Reactie door Vinnie

True. Maar anderzijds, als mijn papa vandaag dood neervalt, en ik wil daar over bloggen dan ga ik dat niet ff gaan laten omdat het ‘goed nieuws, roze bril, heppiejeuj blogweek’ is.

Reactie door schuiver

Een uitnodiging (wat mijn oproep tot deelname aan de RB-blogweek toch is) is er:
a) om op in te gaan
OF
b) om naast je neer te leggen.
Feel free to choose, wat meteen ‘geen verplichting’ implementeert. ;-)

Reactie door Menck

@Menck: ik heb nooit gezegd dat het een verplichting was. Ik wou erop ingaan, en iets positiefs schrijven, maar dan bedacht ik dat het alleen softe brol ging worden, die niemand interessant vindt, en dan heb ik maar mijn mening over dees initiatief neergepend.
En ja, ik denk dat er zoiets is als grote namen in de bogosfeer, als ik Pietel of Imke Dielen zeg, weet iedereen over wie het gaat, maar als ge webstekske zegt, zullen ze vragen ‘wie?’

@iedereen :ik vind dees initiatief niet slecht e, het is goed bedoeld, maar van al de postjes die ik gelezen heb over de RB-blogweek vond ik er geneen interessant. Ik denk niet dat zo’n initiatief de wereld iets meer rechttrekt, of ons meer doet beseffen van hoe goed we het hier wel hebben, dat moet je zelf doen. En het draagt al zeker niet bij tot de kwaliteit van de deelnemende blogs (volkomen mijn mening natuurlijk).
En laat dit geen rem zijn op het nemen van initiatief, initiatief nemen is goed, maar dan zul je ook altijd tegenstanders hebben, en daar moet je nu eenmaal tegenkunnen.

Reactie door Lucie




Geef een reactie

