Jemmon Foe


chaos
maart 18, 2008, 1:37 pm
Filed under: persoonlijk, unief

Mijn leven is een puinhoop. Ik loop hele dagen van hot naar her om op ander momenten mij compleet te vervelen. Ik ga vaak naar feestjes waar ik dan veel langer blijf dan mijn gezond verstand zegt dat goed is voor mij. Mijn slaapritme bestaat niet meer, en daardoor (en door mijn luiheid) mis ik de helft van mijn lessen. Ik heb de laatste weken niet meer treffelijk gegeten (ipv ontbijt-middagmaal-avondmaal leef ik hele dagen op snacks, koekjes en chocolade-eitjes).  Mijn kamer is een varskensstal, alles ligt overal en nergens, en ik vind niets niet meer.   Van mijn keukengerief is niets meer proper.
Als iets niet in mijn agenda staat vergeet ik het, en ik heb blijkbaar al mijn groepswerkjes vergeten in te schrijven. Mijn liefdesleven is ook een en al chaos, als ik roddels zou moeten vertellen over mijzelf, dan had ik als zeker 5 jongens binnengedaan de laatste weken (wat niet is, het zijn dan ook roddels).

Maar anderzijds ben ik ook heel gelukkig de laatste tijd. Ik huppel door het leven, amuseer mij met mijn vriendjes, flirt met knappe jongens, geniet van het zonneke achter mijn computer of een dagje thuis te zijn. Ik leer nieuwe menskes kennen en oude menskes beter kennen. Chocolade-eitjes zijn veel lekkerder dan vlees met groentjes.

Maar toch knaagt er iets. Ik denk dat het is omdat de huidige ik afwijkt van het perfecte meisje dat ik zou willen zijn. Het perfecte meisjes dat én gaat feesten én naar de les gaat. Het meisje dat én in het weekend naar huis gaat én toch op tijd weer in Leuven is om al haar taken af te werken. Het meisje dat én autorijlessen neemt én flink studeert in het weekend.
Ik zou dat meisje kunnen zijn, ik heb tijd over en ik zou bepaalde dingen kunnen afzeggen. Maar daar heb ik geen zin in.

Ik weet wel dat niemand perfect kan zijn, maar ik vrees dat mijn chaotische levensstijl van dit moment opeens zal terugslaan. Misschien tijdens de examens, wanneer ik iets niet snap omdat ik niet in die les zat. Misschien tegen de deadline van mijn werkjes, omdat ik dan alles wat ik wil doen moet afzeggen omdat het werkje niet afgeraakt. Misschien als ik ontdek dat ik 5 kilo bijgekomen ben door ongezond te eten. Misschien als ik binnenkort ziek wordt door al het stof in mijn kamer.

Gelukkig is het bijna paasvakantie, en dan zal ik mijn best doen om mijn leven weer op orde te krijgen, om zo de weerslag van mijn ‘ik-doe-volledig-waar-ik-zin-in-heb-leventje’ van nu te ontwijken.  Gelukkig ga ik eerst 4 daagjes naar Barcelona, zodat ik goed uitgerust ben om de strijd aan te gaan!

2 reacties so far
Plaats een reactie

Herkenbaar…
HEEL erg herkenbaar.

‘k moet mezelf ook dag in dag uit naar de lessen slepen.

Reactie door Stijn

Ik heb zo bijna een heel semester geleefd. Natuurlijk slaat het wel eens terug, maar daar ga je meestal niet van dood :)

Reactie door Vinnie




Geef een reactie

