Jemmon Foe


wijvenweek: mijn wijflijf
maart 30, 2008, 9:06 pm
Filed under: wijvenklap

ww_logo_120x120.gifNog effe geduld jongens, en dan is de wijvenweek gedaan. Maar voor het zover is, wil ik toch nog effe jammeren over mijn lijf, want anders krijg ik daar amper de kans toe. En dan is het gedaan voor zeker een jaar. Beloofd.

Ik ben best tevreden met mijn lichaam. Geen complexen dus bij mij, maar natuurlijk zijn er enkele dingen die beter kunnen.

  • Zo had ik graag de genen van mijn oma van papa’s kant geërfd, die kan eten wat ze wil zonder dik te worden. Maar ik vrees dat ik de vloek van de Coene’s geërfd heb (mama’s kant): daar zijn alle vrouwen keislank tot ze ong. 22 worden ofzo, en dan beginnen ze plots uit te zetten. Damn. Met mijn eetgewoontes wordt dat dramatisch vrees ik. Gelukkig is het nu nog niet zo ver, en probeer ik op mijn eten te letten en voldoende aan sport te doen. Alleszins, in theorie. In praktijk heb ik gisteren een kilo paaseieren gekocht.
  • Wat ook beter mag is mijn huid. In mijn gezicht veel te vettig, en op mijn armen en benen veel te droog. Ik ben blij dat mijn huid mij in de zomer gemakkelijk een bruin kleurtje bezorgd, maar ik ben niet blij dat datzelfde gebeurt als ik op skireis ga, en alleen mijn gezicht dan bruin/orange is.
  • Mijn voeten zijn juist 1 maat te groot. Alle gewone schoenenwinkels voor vrouwen gaan tot 41, en natuurlijk heb ik een 42. Schoenen van mama lenen gaat ook niet, want die heeft een 43. Grrrr.
  • Mijn borsten mochten ook wel een maatje groter zijn, meer in verhouding met de rest van mijn lichaam enzo. Maar voor mij hoeft groter dan een C-cup toch niet, dat lijkt mij alleen maar vervelend.
  • Mijn schouders zijn te breed. Daardoor lijk ik op een jongen van vanachteren. Daardoor passen bloesjes nooit. Daardoor moet ik altijd een goed kussen hebben om te kunnen slapen op mijn zij. Niet leuk.

Gelukkig heb ik na 20 jaar al goed leren leven met deze mankementen. Ik vind mezelf niet knap, maar ik vind mijzelf wel een mooi meisje. Dat gaat natuurlijk op en af in periodes.  Als mijn haar vettig is en ik heb een oude pull van onderin mijn kast aan omdat de rest in de was zit, dan voel ik mijzelf mottig en hoop ik dat ik geen bekende tegen het lijf loop. Maar een goe douchke, mijn favoriete broek en dat nieuw t-shirtje kunnen dat mottige gevoel weer naar de andere wereld helpen.

Maar één helaas: ik pak niet op foto. Ik heb denk ik maar 3 mooie foto’s van mezelf, en vaak heb ik dan nog een pint in mijn had ofzo (terwijl ik geen bier drink). En van al mijn lelijke foto’s is mijn pasfoto nog de vreselijkste van allemaal. Wet van Murphy zeker?

1 reactie so far
Plaats een reactie

Ach, ik pak ook niet op foto. Maar in’t echt pakken wij wel hè :)

Reactie door LIme




Geef een reactie

