Jemmon Foe


verlengd weekend
april 15, 2008, 10:13 pm
Filed under: Uncategorized

Onverwachte uitstapjes zijn de beste. Zo begon ook dees weekend, compleet onverwacht. Ik kreeg vorige week opeens een telefoon in mijn handen gestoempt, en kreeg de vraag “Ga je volgend weekend mee gaan skieën?”. Ik stond daar in de GB met een courgette en een paprika in mijn handen en wist niet direct wat zeggen. Met één hand mijn agenda uit mijn zak gevist, gezien dat die dagen wonder boven wonder leeg waren en natuurlijk heb ik “ja” gezegd. Dan panikeren en hopen dat er niets belangrijks gebeurt die dagen dat ik niet in mijn agenda heb gezet.

Jump forward in time, naar vorige week maandag. Dan stapte er een olifant in Brugge op de trein naar Leuven. Ah nee, het was ik, met 2 grote valiezen, een grote handbagage en een zak met skibotten. Het mag een wonder wezen dat ik niemand een schedelbreuk geklopt heb door iets te bruusk met mijn rugzak te zwaaien.

Vergeleken daarmee was het vorige vrijdagavond dan ook een poepie om effe te voet van mijn kot naar de Bodartparking te wandelen, met een valies op de rug en kriebels in de buik. Gelukkig bleek er nog volk mee te gaan die ik ken, en even later zaten we met 8 op een volle bus richting Frankrijk. Een geradbraakte nacht later komen we aan en blijkt de deal nog beter als verwacht, want ontbijt en avondeten bleken inbegrepen. Hoewel niemand veel geslapen had, zijn we toch maar vollen bak op de pistes gevlogen om zo weinig mogelijk van de 3 dagen te verspillen.

Zoals we van de pistes zoefden, vlogen de dagen voorbij. ’s Avonds gekraakt naar je kamer strompelen, een deugddoend douchke nemen, in een marginale bar gaan eten, en dan naar niets anders verlangen als naar een goe warm bedje. Zelfs al is je bed dan maar amper groter als jezelf, geloof me, je slaapt goed, en je vervloekt die wekker als die 9 uur later afgaat. Maar geen getreuzel, nee, die piste op, en skieën tot ’s avonds laat, wanneer je weer blij bent dat die vervelende botten uitkunnen.

Het was heel pijnlijk, maar ook heel leuk. Goe gezelschap, voldoende zon, zalige pistes zonder volk en gratis eten, daarvoor wil ik al die blauwe plekken en verbrande huid wel even vergeten. Lang leve de onverwachte uitstapjes!

1 reactie so far
Plaats een reactie

Dàt klinkt fijn!

Reactie door Lime




Geef een reactie

