Jemmon Foe


hoofddoek
mei 7, 2008, 10:41 am
Filed under: Uncategorized

Ik denk dat ik mij ga bekeren tot de Islam.

Nee, ik heb niet plots het licht gezien.   Nee, ik heb geen nieuwe papa die mij daartoe dwingt.  En nee, ik doe het ook niet om indruk te maken op een of andere Marokkaanse jongen.

Het gaat mij dan ook niet om de Islam als godsdienst, maar de hoofddoek die daar voor de vrouwen bij komt te kijken. Die lijkt mij verdomd handig in de zomer! Want iedere keer dat ik langer dan een half uur in de felle zon zit, begin ik dat al te voelen. Mijn bruin haar neemt al de warmte op en mijn hersenen beginnen te overhitten. Als ik dan te snel rechtsta beginnen er allemaal zwarte bolletjes voor mijn ogen te dansen, en kan ik in extreme gevallen flauw vallen. Dus leg ik meestal iets op mijn hoofd als ik in de zon zit om het oververhitten te voorkomen. Maar dat ik ook maar debiel. Daarom zou een hoofddoek handig zijn.

Maar eigenlijk, als ik eens goed nadenk, kom ik tot het besef dat je voor een hoofddoek te dragen je eigenlijk niet moet bekeren tot de Islam. En eigenlijk, als ik nog eens goed nadenk, besef ik dat ik die hoofddoek nooit zo mooi zal kunnen knopen zoals die moslima’s dat kunnen, en dat dat misschien ook wel warm kan worden in de zomer. Ik besef ook dat ik met mijn bruine tint en hoofddoek al snel de bijnaam Fatima zou krijgen. Niets tegen Fatima, maar ik heet toch liever Lucie.

Laten we dus maar hopen dat de leuke hoedjes snel weer in de winkel liggen!

1 reactie so far
Plaats een reactie

Als je een witte doek neemt, kan dat nog wel helpen. Een zwarte zou ik niet eens proberen ;)

Reactie door Mirthe




Geef een reactie

