Jemmon Foe


Girl Geek Dinner
mei 15, 2008, 4:37 pm
Filed under: Uncategorized

Informatici moeten lui zijn. Informatici moeten lui zijn in de zin dat ze code die al eens geschreven is, niet meer opnieuw moeten schrijven maar gewoon gebruiken.

Ik ben een informaticus. Ik ben goed in lui zijn. Dus als iemand al een fantastische beschrijving van mijn ervaring van de Girl Geek Dinner van gisteren neergepend heeft, dan ga ik dat niet opnieuw doen. Dus allemaal gaan lezen bij Kathleen! Vergeet niet terug te komen, want ik heb nog enkele aanvullingen.

Zo vertrok ik samen met Lime vanuit leuven, en wij werden gedropt in Schaarbeek waar ik medelijden had met die arme stationmedewerker die al die misnoegde treinreizigers op hem zag afkomen maar niets wist van een oplossing. Maar geen nood, de tram bleek nabij en die reed naar Brussel Noord, dus zo hebben we ook dat stukje van Brussel al weer eens gezien.

We belden aan bij Duval Guillaume, en Lime was zo onder de indruk van de bel dat ze vergat de deur open te doen. Wat mij direct opviel toen we binnenkwamen was de grote potten met Speculaaspasta. Wat keimoeilijk te vinden is in de winkel, stond daar gewoon voor het grijpen. Carolien wist mij trouwens te vertellen dat speculoos een soortnaam is, en speculaas een merknaam. Hebben we weer wat bijgeleerd!

Ondertussen dacht de helft van de vrouwen daar dat Lime en Kathleen een lesbisch koppel waren, omdat ze aan iedereen die het wilde horen (en ook aan de rest) vertelden dat ze gingen samenwonen. Dat allemaal als excuus om die Senseo te winnen. Wat hen helaas niet gelukt is. Maar niet getreur, ze maken nog kans op Ronny, de Rolly van Sony.

Aangezien de meesten daar al werkten had ik het wat moeilijker om gesprekken aan te knopen. Ik heb wel een leuke babbel gehad met Greet, die jonger dan mij bleek te zijn, wat ik niet verwacht had. Niet veel nieuwe contacten dus, maar de heerlijke aardbeientaart maakte veel goed.

Uiteindelijk zijn we met de laatste trein naar Leuven geraakt.  Daar ben ik nog eens binnengesprongen in de laaste Winabar van dit jaar.  Maar het vele wandelen en rechtstaan had zijn tol geëist, en eventjes later ben ik keimoe mijn bedje in gerold.

4 reacties so far
Plaats een reactie

Okee, dit is zéér belangrijk voor mij en mijn neurotische geest:

Zeker dat “speculoos” geen merknaam is (want speculaas van Lotus heet speculoos) en dat “speculaas” een soortnaam is (want speculaas staat in mijn Van Dale en speculoos niet)?

*kijkt zeer neurotisch*

Reactie door eikebah

Helemaal juist, sorry, foutje van mij. Mijn excuses als ik uw neurotische geest daardoor in de war heb gebracht.

Reactie door lucie

Lol, Anneke!

Jaja ’t was een gezellige dinges hé!

Reactie door Greet

Het is wel andersom, he. Speculaas is de soortnaam en speculoos de merknaam.

Reactie door yab




Geef een reactie

