Jemmon Foe


Kot
juni 3, 2008, 7:07 pm
Filed under: persoonlijk, unief

Diegene die mij volgen op twitter, weten het al: ik heb een kot gevonden!

Sinds zondag staat kotwijs online, en ik wist goed wat ik wou: een kot binnen de ring, aan de kant van Heverlee, een echt huis en niet zo’n grote blok vol met koten, gezamelijke keuken, en max. 250 euro per maand.   Met die zoekspecificatie’s kreeg ik zo’n 20 koten terug, waar eentje mij direct in het oog sprong.  Direct gebeld, en ik kon het kot om 5 uur vanamiddag bezoeken.

Ik was keizenuwachtig, en was dan natuurlijk ook veel te vroeg.  Dan maar een wandelingetje gedaan in de buurt, en dan op de stoep gaan zitten voor het kot.  Een oudere meneer kwam toe en liet mij zonder een woord binnen.  Mijn ogen vielen direct open.  De hal had zo’n zalig groot plafond.  De keuken en de “badkamer” (toilet en douche) zagen er wel marginaal uit.  De eerste kamer die hij toonde was cool: een schouw in de kamer, hoog plafond, hoog bed, maar een groot nadeel: een raam dat uitgaf in de keuken, en dus enkel licht door het doorzichtig dak van de keuken binnenkreeg.  Daardoor was de kamer heel donker.  Geen goed idee dus.

Dan naar boven, naar het tweede verdiep via zo’n smalle houten trap.  Toen we die kamer binnengingen was het direct een ander gevoel.  Licht en ruimte, geen hoog plafond maar wel een schouw met een prachtige houten spiegel, houten vloer en een rekje assortie.  Dit kot had zoveel charme, heel verschillend met de residentiekoten waar ik de voorbije jaren gezeten heb.  Ik heb nog wat vragen gesteld, nog wat gebabbeld met 2 meisjes die daar woonden, en het klonk allemaal heel positief.

En dan het dilemma.  Nemen of niet?  Het was een goed kot, alleen de keuken was wat minder.  Maar voor mij is de keuken wel belangrijk, want ik kook graag, en ik babbel graag met mijn kotgenootjes in de keuken.  Er waren ook nog verschillende andere koten op kotwijs die er goed uitzagen, en minder duur waren.  Moest ik die nog gaan bezoeken, en dan pas beslissen?  Of zou mijn kot dan al verhuurd zijn?  Aan verschillende mensen raad gevraagd, maar die zeiden allemaal “gij moet beslissen”.  En dat is nu net iets wat ik niet kan.

Ik heb het maar genomen, ik zal daar denk ik heel gelukkig zijn, en misschien kan ik na een jaar verhuizen naar het gelijksvloers vanvoor, waar een prachtige kamer is met hoog plafond en heel veel zon.  Het is wel spannend, want ge weet nooit helemaal hoe het gaat worden.

5 reacties so far
Plaats een reactie

Ik ben jaloers. Ik moet binnenkort afscheid nemen van mijn kot.

Reactie door Maarten

Goh, spannend, inderdaad :)
Als je denkt dat dit “het” kot is dan heb je de goeie beslissing genomen! Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar dat komt omdat ik vorig jaar ook het eerste kot dat ik gezien heb gekozen heb terwijl ik beter nog wat andere koten was gaan bekijken want het was echt een slecht kot. Nu neem ik het zekere voor het onzekere ;)

Reactie door Greet

Lijkt mij een heel goed idee. Een echt huis heeft toch wel iets meer charme dan zo’n residentieblok hoor :)

Tis nu niet da wij hier zo’n geweldig sociaal kot hebben, maar ge identificeert u toch een beetje meer met uw kot en uw kotgenoten als je samen in een huis woont, dan samen in een kot, denk ik :)

Reactie door Vinnie

Ben blij voor je! Waar juist is het? En je kan gerust zijn hoor, het zal wel meevallen. Ik ben elk jaar van kot veranderd en ik heb overal even graag gezeten!!

Reactie door Lime

[…] Kot […]

Pingback door Jim kot deluxe « Jemmon Foe




Geef een reactie

