Jemmon Foe


reis
augustus 15, 2008, 12:29 am
Filed under: Uncategorized

Ik had het allemaal gepland.  Inschrijving was in orde, internationale reispas aangevraagd, betaling in orde.  En dan mailen ze 3 dagen later dat de reis afgeschaft is wegens te weinig inschrijvingen.  Mijn droom spat uiteen.

Ik was nu voor een keer zeker.  Een reis is een grote kost, en beslissen naar waar is voor mij altijd een groot drama.  Maar ik had hard gewerkt voor het geld, en ik was zeker van de bestemming.  En nu weet ik dus niet meer wat ik moet kiezen.  Ik wil zeker nog op reis, maar het aanbod is nu nog beperkter dan toen ik mijn Marokkoreis geboekt had.  De reis die toen mijn tweede keus was zit nu natuurlijk al lang vol.

Ze geven de suggestie van naar Spanje te gaan -zelfde periode, zelfde prijsklasse- maar ik weet het zo niet goed.  Het zal ongetwijfeld een fantastische reis zijn, maar ik ga volgend jaar al een half jaar in Spanje zitten, weliswaar aan de volledig andere kant van dat grote land.  Spanje lijkt niet zo ver, ik kan morgen op de bus springen en die steden gaan bezoeken.  Marokko daarentegen spreekt veel meer tot de verbeelding, lijkt veel onbereikbaarder.

Ik kan het natuurlijk ook anders aanpakken.  Bij Kriskras is er nog een plaats vrij naar Jordanië, wat ongetwijfeld ook een fantastische reis zal zijn, maar wel een tikkeltje duurder (het totaal is meer dan wat ik op mijn vakantiejob verdiend heb).   Of ik kan gaan voor een ander type van reis, en een week gaan canyonen in de Pyreneeën.  Ik weet het totaal niet meer.

En het stomme is dat er tijdsdruk achter zit, want binnen een paar dagen zitten al die reizen vol, en moet ik niet meer kiezen, dan kan ik gewoon thuisblijven.  En achter mijn vele gezaag dat ik op reis wou kan ik dat bijna niet meer maken.  Ik moet op reis, voor mezelf en enkel voor mezelf.  Innerlijke drang enzo.

Het leven kan soms wreed zijn.

10 reacties so far
Plaats een reactie

He boe, dat is stom. Ik zou zeggen grijp die kans om naar Jordanië te gaan. Dat lijkt me ook een fantastische bestemming. Misschien kunnen je ouders sponsoren? ;)

Reactie door Kathleen

Canyoning is za-lig!!
En de Pyreneeën ook!

Maar t is wel kut dat ze moeten annuleren wegens te weinig inschrijvingen….

Reactie door ntone

Oei oei, ik zou ook massa’s gefrustreerd zijn… Als je je zo verheugd hebt op die bestemming en dan iets anders moeten kiezen. Brr.
Maar gelijk hoe denk ik toch ook dat Jordanië serieus de moeite moet zijn.

Reactie door Joke

Ik denk dat Jordanië de beste keuze is. Heel speciaal, een andere wereld, woestijnen en zo. Laat het maar een beetje duurder zijn. Ik denk dat je er geen spijt van zal hebben!

Reactie door ysabje

Dat is wel heel spijtig. Ik begrijp goed dat je zeker op reis wil en dan lijkt Jordanië mij ook de meest interessante optie. Spanje is een heel andere vakantie dan Jordanië of je eerste keuze Marokko.

Reactie door Matthieu

that really suckx, die marokkoreizen vullen zich normaal gezien automatisch? verkeerde periode?
jammer….
och met wat zoekn vind je opeens wle iets van hmm mss moet ik dit proberen :-)
er is nog plaats bij mij naar het dak van de wereld ;-) en ‘tis ook vrij “goedkoop”

Reactie door jeronimo

Marokko doen, als je nog kan. Je gaat het je niet beklagen

Reactie door Karen

Jammer dat te moeten horen, echt wel kut voor je …

Mja, ander en beter?

Reactie door Stijn

Jordanië natuurlijk! Neem het maar aan van iemand die er 2 weken geleden nog zat.

Reactie door Maarten

Corsica – GR20! Natuur, rust & avontuur. Op je eentje zonder groep :)

Reactie door C-life




Geef een reactie

