Jemmon Foe


De omgekeerde weg
december 3, 2008, 3:34 am
Filed under: Uncategorized

In mijn eerste jaar vond ik het leuk om naar feestjes te gaan.  Als die feestjes dan gedaan waren rond 4 uur, dan fietste ik van het stad naar de campus, van het feestje naar mijn kot langs het blauwe paddeke.

Nu vind ik het nog altijd leuk om naar feestjes te gaan.  Alleen fiets ik nu om 4 uur van de campus naar het stad, van de pc-klas naar mijn kot, wederom langs het blauwe paddeke.

Een slechte computer en te veel afleiding op kot zorgen ervoor dat ik mijn gigantische berg schoolwerk tegenwoordig in de pc-klas maak.  Die is 24/24, 7/7 open voor alle informatici.  En dat is wel handig, je hebt altijd een heel arsenaal computers ter beschikking, waar alle programma’s op staan en waar je nooit kosten aan hebt.

Zo alleen in de pc-klas zitten ’s nachts heeft wel zijn charme.  Je zit alleen of met een aantal informatici nog laat te werken, je kan niet veel anders doen dan naar dat computerscherm staren en opgaan in je programma.  Je kan doen wat je wilt, je “ownt” de pc-klas als het ware.  Drinken haal je uit de automaat, en vroeger waren er nog geheime sluipweggetjes naar boven, naar de koffie-automaat van de proffen (die hebben ze nu afgesloten, helaas).  Als je met een aantal bent, bestel je kebab of chinees, en je eet gezellig rond je boeken.

Anderzijds is zo alleen in de pc-klas zitten ’s nachts ook wel creepy.  Voorbij een zeker uur zit je daar helemaal alleen.  Niemand in het gebouw, niemand in de omringende gebouwen, de dichtste mens zit op mijn oud kot, maar dat is toch ook al weer 3 minuutjes wandelen.  Vroeger kwam de security nog langs als ze zagen dat het licht nog brandde, maar tegenwoordig is de eerste mens die het gebouw weer betreed na dat ik het verlaten heb de proffen ’s morgens vroeg.  Er moet maar één persoon met slechte intenties op de gedachte komen dat er zo ’s nachts niemand op de campus is….  Ik mag er niet aan denken.

En niet aan denken, dat is dan ook wat ik probeer niet te doen.  Gewoon door de gangen huppelen alsof ik thuis ben, op de borden tekenen en mijn gerief gewoon laten liggen als ik eventjes naar de GB ga.  Mijn haar goedleggen in de toiletten en mijn boterhammekes opeten boven te toetsenborden.  Geef mij daar nog een bed en een douche, en ik denk dat je me daar niet meer wegkrijgt.  Of toch niet zolang ik zoveel werk heb als ik nu heb.

2 reacties so far
Plaats een reactie

Amai, in mijn ver informatica-student-verleden mag ik dat toch niet gedroomd hebben … dat mijn school mijn thuis werd. Was precies een loods of zo.

Reactie door Myle

Als je internet connectie eraan gaat, of je zo’n louche ‘campuslicentie’ programma nodig hebt, zit daar nog wel eens veel volk.
=)

Leve de pc-klassen!
En het enorm snelle campusnet

Reactie door StijnD




Geef een reactie

