Jemmon Foe


Rector
december 3, 2008, 5:57 pm
Filed under: Uncategorized

Een mailtje in mijn inbox van Kardinaal Godfried Danneels.  Niet alleen ik (dat zou pas raar zijn) maar alle studenten en personeel van de KULeuven.  “Het was maar om te zeggen dat we unaniem besloten hebben om de rector niet automatisch opnieuw te verkiezen, en dat er dus nieuwe rectorsverkiezingen komen.”  Natuurlijk heeft Kardinaal Danneels het niet zo geschreven, maar daar kwam het wel op neer.

Mijn eerste gedachte was “spannend!!!” en dat is het nu nog altijd eigenlijk.  Want bij de vorige rectorsverkiezing gaf de stem van de student (via LOKO) de doorslag over wie rector geworden is.  En ik zit nu wel toevallig af en toe op de vergadering waar dat allemaal beslist wordt.  Het komende half jaar zal daar zeker heel veel discussie gevoerd worden over wie de beste kandidaat is om rector te worden. Discussies waarvan de uitkomst een serieuze inpakt kunnen hebben op het leven van de Leuvense student.

Ik had ze dolgraag allemaal live bijgewoond, maar helaas zit ik in Spanje op Erasmus.  Een mens kan niet alles hebben in het leven.

3 reacties so far
Plaats een reactie

“helaas” in spanje op erasmus? Onmogelijk! ;)

Reactie door Maarten

Ik verschoot er wel van, van die mail (maar had het eigenlijk al op het nieuws gehoord). Weet jij waarom zijn mandaat niet verlengd wordt? Ik heb toch nooit negatief nieuws gehoord over Vervenne?
Zolang Torfs zich maar niet weer kandidaat stelt (of kan dat überhaupt niet voor een tweede keer?) want ik vrees dat hij het deze keer dan misschien wel haalt en hem wil ik niet als rector.

Reactie door Lime

toch straf dat zo’n kardinaal jullie allemaal kent

Reactie door treiner




Geef een reactie

