Jemmon Foe


2008
december 28, 2008, 1:43 am
Filed under: Uncategorized

Laten we eerlijk zijn: 2008 was een kakjaar.  Op verschillende vlakken, voor iedereen en voor mij.  Voor iedereen: wel, ge hebt zeker al gehoord van de financiële crisis en de regering die er geen is (of toch wel?).   Voor mijzelf was het niet veel beter: het tweede semester van vorig jaar had ik nog zo hard mijn best gedaan om mijn goeie resultaten van januari door te trekken, maar het is me niet gelukt.  Drie stomme herexamens waren daarvan het gevolgd.  Daardoor vielen ook al mijn reisdromen in elkaar.  Over resultaten van het eerste semester van dit schooljaar kan ik nog niet veel zeggen, maar ik weet wel dat ik al heel hard gewerkt heb, en dat ik daar veel andere dingen voor heb opgegeven.  Ik heb wel nog een engagement opgenomen in de onderwijscommissie en in een overkoepelende kringraad, maar ik had niet veel energie meer over om daar in te steken.  Ik heb er wel mee voor gezorgd dat het niveau van onze opleiding weer een beetje gedaald is, en dat er binnen een paar jaar geen masters in de informatica meer gaan afstuderen aan de kuleuven (allemaal ten goede van de student natuurlijk).

Ook op familie en vriendenvlak was niet alles schitterend.  Vorig jaar in december verongelukte een vriendin, wat heel wat bange tijden over haar toestand en haar revalidatie heeft meegebracht.  Gelukkig is ze er nu weer helemaal bovenop.  In juni stierf een vriend, wat mij, maar andere mensen nog veel meer van slag heeft gebracht.  Uw vrienden zien rouwen, het is niet leuk.  Ook op familievlak miserie: mama en papa hebben besloten te scheiden, papa is ondertussen al verhuisd, en ik heb meer tantes met een serieuze ziekte dan gezonde.

Gelukkig was het niet allemaal kommer en kwel.  Dit waren de highlights van 2008:

  • Met de familie 4 daagjes naar Barcelona.  Een stad die ik al lang wou bezoeken en die mij van mijn sokken heeft geblazen.  Ik ben nog altijd onder de indruk van de Sagrada Familia, en de merken Camper en Desigual hebben mijn hart gestolen.  Het was lang geleden (eerste keer?) dat we met heel de familie op reis gingen, maar het was leuk.
  • Een onverwachts telefoontje dat ervoor zorgde dat ik de week erna 3 dagen kon gaan skiëen.  Drie dagen vollen bak de pistes afgaan, het heeft deugd gedaan, want anders was ik niet gaan skiëen ditjaar.
  • Ik legde mijn Erasmus vast.
  • Ik heb leren rijden, al kunnen we dat natuurlijk alleen maar volledig positief evalueren als ik 7 januari ook effectief slaag voor mijn rij-examen.
  • Ik heb dit jaar veel fantastische mensen leren kennen, waaronder veel mensen van online en  mijn beste maat.  Ik heb ook veel mensen beter leren kennen, maar dit is vaker negatief dan positief uitgedraaid: mensen van wie ik dacht dat het goed klikte, maar blijkt dat het enkel de gemeenschappelijke bezigheid ons bond.   Ik had ook voor het eerst vriendjes die werken, en dat doet je het leven toch uit een ander perspectief bekijken.
  • Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn vorig kot waar ik lang genoeg had gezeten, maar nu wel mis, maar ik heb ook 5 fantastiche nieuwe kotgenootjes bijgekregen die me al met veel geholpen hebben.
  • Ik heb een volledige maand superhard gewerkt aan zee.  Het was een leuke job, ik heb veel nieuwe mensen leren kennen, en ik heb er een mooi spaarpotje aan overgehouden dat ik zeker ga kunnen gebruiken voor mijn erasmus.
  • Ik vond een nieuwe hobby: eenwieleren.  Ik heb er in de zomer eentje gekocht, en ik heb mij ingeschreven in de circusles.   Ik heb ontdekt dat ik het supergraag doe, en ik ben zowieso van plan om mij volgend jaar terug in te schrijven.  Andere hobby’s die ik voor het eerst deed dit jaar: muurklimmen (echt de max), zwemmen (heel rustgevend) en Spaanse les volgen (nodig voor mijn Erasmus).

En wat brengt 2009? Niemand die het kan weten.  Maar mijn inziens kan het niet veel slechter gaan.  Net als de economie en de regering gaan we gewoon ons best doen om alles weer in orde te krijgen.  En eerst 5 maand Spanje kan al zeker geen slecht begin zijn…

6 reacties so far
Plaats een reactie

Hopelijk wordt 2009 een prachtjaar…en die vijf maanden Spanje lijken inderdaad een goed begin!

Reactie door Nashje

kan altijd slechter, ge zou bv. Leterme kunnen zijn.
Arme man.

Maar euhm, veel succes om van 2009 een jaar dat je wel bevalt en waar alles zoveel mogelijk loopt zoals je zelf wilt.

Reactie door StijnD

de tegenslagen van 2008 leggen de basis voor het welslagen in 2009, niet? :-)

Reactie door jero

Ik wens je alleszins een prachtjaar toe. Vijf maanden Spanje lijkt me inderdaad geen al te slecht begin!

Reactie door Kathleen

Je bent niet alleen, 2008 was mijn rottigste jaar ooit, dus ik hoop -ook voor jou- dat we ’t snel achter ons kunnen laten. Vijf maanden Spanje, (nieuwe mensen, nieuwe kansen, nieuwe avonturen, …) zal u deugd doen, ik ben er zeker van. Fijn u te hebben leren kennen trouwens, dit jaar! Moest ge zin hebben nog eens samen een glaske te drinken vooraleer ge Erasmus ’n goejedag gaat zeggen, aarzel vooral geen seconde! Het gaat u goed, lieve Lucie!

Reactie door Vuur

Ik wist niet dat je zoveel pech gehad hebt in 2008. ‘pech’ lijkt zelfs nog maar een eufemisme voor wat je hier allemaal neerschrijft.

Ik hoop dat 2009 veel en veel mooier zal worden voor jou, want je bent een supervrolijke en lieve meid, en zo’n mensen verdienen enkel goeds!

Amuseer je rot in Spanje, dit gaat een geweldige ervaring zijn; Geniet van elke seconde daar!

Reactie door Lime




Geef een reactie

