Jemmon Foe


2009
januari 7, 2010, 12:40 am
Filed under: Uncategorized

Lang geleden dat ik hier nog iets geschreven heb.  Maar nu 2009 voorbij is, wil ik wel eens alles op een rijtje zetten, dat is altijd leuk om later te herlezen.  Want in 2009 is er zoveel gebeurd dat mijn hoofd er nog altijd vol van zit.  Over alles van voor 2009 moet ik hard nadenken, want dat is “pre-erasmus” :).

2009 begon met een goeid nieuwjaarsfeest op de 501, en daarna de gebruikelijke blok en examens (altijd fun).  Dan, 27 januari, was mijn fantastische afscheidsfeestje.  Ik was kapot van de examens en kon er dus niet ten volle van genieten, maar oh my, wat was me dat een feestje.  Toen ik om 9 uur ’s morgens naar mijn kot strompelde bedacht ik mij:”4 uur slaap, en dan nog een feestje.  Oh no!”.  Maar ook de winterblogbbq bleek superleuk, en dus moest ik de zondag doodmoe vaarwel gaan zeggen tegen de familie. De maandag pakte ik mijn valies, en voor ik het wist zat ik op de trein met 2 loodzware valiezen onderweg naar San Sebastian.

Zo een trein nemen en niet weten waar je terecht zult komen, het is een hele beleving.  In gestunteld Spaans gemengd met Engels en Frans proberen hulp te vragen ook.  Uiteindelijk geraakte ik op het jeugdhotel, en enkele dagen later vond ik mijn eigen kamer.  De eerste dagen was het moeilijk wennen (de wereld kan enorm vijandig lijken als je amper iets verstaat rondom je) maar toen ik mijn kotgenootje Katrine (Deense en ook erasmusstudente) leerde kennen voelde ik mij plots al veel meer op mijn gemak.  Mijn erasmuscoördinator toonde mij de campus en samen met de andere erasmusstudenten verkende ik het stad.  Mijn kot lag op 2 minuten wandelen van het strand, en de zee kon mij altijd bekoren.  Ik volgde surflessen en ging op weekend.  Ik leerde Spaans en een beetje Deens.  Ik volgde lessen en ging feesten.  Het was niet de beste tijd van mijn leven, zoals het voor anderen wel was, maar ik heb er wel veel uit geleerd, en ik wil iedereen dan ook aanraden om op Erasmus te gaan.

7 juni zat ik dan terug op de trein naar huis.  Vroeger als verwacht, maar ik mocht van de huisbaas geen halve maand huren, en aangezien ik toch geen examens had, besloot ik dan maar (als eerste van de erasmusstudenten) naar huis te vertrekken.  Thuis was alles nog zoals ik het achtergelaten had (d’oh).  Ik ging 11 dagen werken als enqueteur (enquetiste? vragenstelster? mensenlastigvalster?) in de Brico plan-it, en voelde mij plots heel oud.  Al die mensen die hun eigen huisje aan het verbouwen waren, gingen trouwen, en die dan 2 jaar jonger dan mij bleken… Damn.

Gelukkig was dat gevoel snel over toen de job gedaan was en ik feestjes kon bouwen met al mijn vriendjes die dan uit de examens waren.  Wat was ik blij dat ik nog student was. Toen kwamen de puntjes.  Alles erdoor, 1 vak niet afgelegd.  Ik besloot dat op te sparen voor het volgend schooljaar en vertrok op reis.

Eerst naar Ijsland.  Met 3 vrienden van de unief voor 3 weken gaan trekken.  We hadden nog niet veel gepland, en we hadden ook nog niet zoveel ervaring met trekken, maar met de juiste reisgidsen en gezond verstand is alles op zijn pootjes gevallen en hebben we een fantastische reis gehad.  De groep klikte, het land was prachtig en dankzij de crisis was het allemaal betaalbaar.  Johei!

Dan had ik net genoeg dagen om al mijn foto’s op de computer te zetten en mijn was te doen, want toen vertrok ik naar Azië! Ik had mij ingeschreven voor een rondreis met joker, waarbij we eerst Bejing, dan Tibet, dan Nepal en als laatste India aandeden.  Met 7 andere onbekenden op reis gaan is niet evident, maar de groep klikte enorm goed. En wat we gezien hebben…het is te veel om op te sommen, ik heb zelf nog altijd niet alle foto’s bekeken.  Zotte reis gewoon.

En toen was het september.  Ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb, maar het is alleszins voorbij gevlogen.  Voor ik het wist was het academiejaar terug bezig, en zat ik in mijn laatste jaar.  Dit jaar valt het me echt op hoe weinig studenten ik nog ken, en hoeveel proffen en assistenten ik wel ken.  Weird.

Nu, bij laatste jaar zijn hoort ook een thesis.  Mijn titel luidt “spread of influence in the blogosphere”.  Voor diegene die echt geïnteresseerd zijn: ik zal u op het einde van het jaar een kopie sturen om na te lezen :)

Het laatste, maar niet het minste dat noemenswaardig is over 2009 is mijn zoeteke.  Mijn bolleke.  Mijn schatje.  Ik mag hem dan wel zo niet noemen, maar ik kan het niet laten.  Ik ken hem al 4 jaar, maar toch waren we nooit meer dan goeie vrienden.  Tot september.  Ik had het nooit kunnen voorspellen, maar toen ik hem kuste wist ik: dit is voor lang.  En kijk, we zijn nu bijna 3 maand samen en ik zie hem elke dag liever.  En opeens voel ik mij veel volwassener, want ik word nu overal uitgenodigd “met partner”.  Hihi :)

Voila, dat was mijn zot jaar.  Het lijkt veel langer dan een jaar.  Het pre-erasmus-tijdperk ligt dan ook ver in mijn geheugen.  2010 belooft niet bepaald kalmpjes te worden, want er zijn al 2 reizen gepland, en als die thesis op tijd af geraakt, zal er wel nog eentje of 2 bijgeboekt worden.  2010 is ook het jaar van de grote beslissingen, want ik ga afstuderen, en dan… Maar hey, ik heb nog tijd genoeg om dat te beslissen, ik laat jullie volgend jaar wel weten wat het geworden is :)

3 reacties so far
Plaats een reactie

Wauw Lucie, een lief enal! En zo’n toffe reizen. Ben blij voor jou :D

Reactie door Greet

Damn, ik voel gewoonweg een steek van jaloezie als ik hier lees! Wat een jaar heb jij gehad zeg!
En naar waar zijn je volgende reizen gepland?

Liefs, en: gelukkig nieuwjaar!

Reactie door Lime

Wauw, wat een heerlijk jaar!!!! Ik droom nog van reizen door IJsland en Azië, mmmm :D je thesis lijkt me erg interessant en zou ik tzt graag lezen, trouwens. In mijn Ph-D ga ik ook uitgebreid in op blogs en andere nieuwe media, dus wie weet kan ik je nog wel citeren? Dat zou tof zijn! Liefs xMM

Reactie door martinemussies




Geef een reactie

